Plaváním ke krásné postavě a bez stresu

DOPORUČENÍ: Kvalitní suplementy a fitness věci koupíte výhodně u Trenink-shop.cz

Léto se pomalu blíží a už nebudeme moci svou postavu tak jednoduše zahalit do volného a vytahaného oblečení. Pokud chcete mít pěknou a štíhlou postavu, je nejvyšší čas na tom začít pracovat. Jenže hubnutí není vůbec jednoduchý proces, navíc vyžaduje opravdu pevnou vůli a chuť k pohybu. Pokud si nejste jista, jaký druh pohybu zvolit, pak vsaďte na plavání.

Právě díky plavání můžeme snadno a rychle zformovat postavu, dostat se do kondice a cítit se mnohem lépe. Navíc plavání je velmi zdravé, nezatěžuje klouby a je vhodné pro každého bez ohledu na kondici a věk. Zkrátka s chutí do toho!

Aerobní aktivita

Plavání je oblíbenou aerobní aktivitou, podobně jako jízda na kole, běh či kolečkové brusle. Tyto aerobní aktivity mají jednou velkou výhodu, neboť podporují spalování tuků. Plavání představuje i dokonalou motivaci, protože si tento sport lze spojit s příjemným prostředím.

Krásně se uvolníte, protáhnete. Ideální je chodit plavat s někým, jde také o oblíbenou rodinnou aktivitu. V zimě můžeme chodit do uzavřených bazénů, v létě lze plavat na dovolené prakticky bez omezení.

Velkou výhodou je zejména skutečnost, že plavat může opravdu každý. Pro obézní lidi je tento druh pohybu dokonalý, protože nezatěžují klouby, navíc voda nadnáší, odpadá tedy problém s nadbytečnou zátěží.

Kolik je třeba uplavat?

Pokud chcete opravdu zhubnout, je třeba plavat skutečně důsledně. Relaxační ležení na vodě nebo jízda na tobogánech vás sice může unavit, ale zpevnění postavy čekat nelze. Obecně lze říci, že je jedno, jaký styl plavání zvolíte, je však důležitá intenzita a pravidelnost. Jestliže chcete tělo pouze rehabilitovat, bude vám stačit pár bazénů.

To platí také v případě, že nejste zvyklí pravidelně cvičit. Nicméně pokud chcete rychle a účinně zhubnout a zpevnit tělo, pak je vhodné plavat alespoň 30 minut v kuse. Při intenzívním pohybu můžete spálit za hodinu více než 3 tisíce kJ. Kdybychom to chtěli srovnat s rychlou chůzí, pak za tu samou dobu spálíte pouze 1260 kJ. To už je pořádný rozdíl, nemyslíte?

Ale pozor. Jakmile je nám zima, tělo se chrání tím, že má tendenci zadržovat tuk. Je to taková ochrana proti ztrátě tepla. Je tedy potřeba se i plaváním pořádně zahřát, i když se nezapotíte stejně, jako při běhu, neboť voda ochlazuje. Navíc v plaveckých bazénech je voda vždy mnohem chladnější, než v těch relaxačních.

Kdy spalujeme tuky?

Naše tělo je poněkud svérázné. Tukové zásoby lze nabrat snadno, ale zbavit se jich je o dost náročnější. Je vhodné se soustředit na plavání ve stejnoměrném tempu a bez přestávky po dobu 30 minut. Teprve poté si dopřejte odpočinek a také se pořádně napijte. Nejlepší je plavat klasicky prsa, ale styly můžete střídat dle libosti.

Pokuste se o správný styl plavání, neboť mnoho „plavců“ se často dopouští zásadních chyb. Nejčastější chybou je záklon hlavy nebo naopak dává hlavu co nejvýše před snahou si nenamočit vlasy. Tím zbytečně přetěžujete páteř. Ideální je tedy dát hlavu do vody nebo alespoň dýchat do vody, pokud je vám tento způsob nepříjemný. Styl „ala paní radová“ není to pravé ořechové.

Plavání je jedním z nejpříjemnějších sportů, který máme často spojený s rekreací a odpočinkem. Byla by škoda si jej odepírat. Navíc plavat mohou také těhotné ženy, pro které je plavání naprosto ideální sport. Zkrátka plavání je určeno každému. Ale pamatujte také na to, že samotným plaváním postavu snů nezískáte. Je třeba zaměřit se na zdravý jídelníček a pitný režim.

Aquaaerobik

Naprostým hitem je oblíbený aquaaerobik, který má opravdu jedinečné účinky. Nejde o klasické plavání, ale cvičení ve vodě. Pokud milujete vodní sporty, můžete střídat cvičení vodě s klasickým plaváním a dostat se tak velmi rychle do kondice.

DOPORUČENÍ: Sháníte kvalitní funkční prádlo? Pořiďte si značku SKINS!


Nejsou zde žádné komentáře, buďte první.

Napsat komentář

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>