Nebuďte magnet na nemoci – víte, co může být špatně?

DOPORUČENÍ: Kvalitní suplementy a fitness věci koupíte výhodně u Trenink-shop.cz

Zima je obdobím, kdy se šíří různé nemoci jako nachlazení, chřipky a virózy a někdy je váš imunitní systém to jediné, co vás před nákazou chrání. Mnoho z nás má však spoustu špatných zvyků nebo problémů, kterými jej oslabují. Jak jste na tom se svou imunitou? Netýkají se vás některé z těchto věcí, jimiž si škodíte?

Kouření

Další z důvodů, proč letos přestat s kouřením. Poškozuje totiž první linii vaší obrany – vnitřek úst a nosu, které vlastně také patří k imunitnímu systému. Kromě toho je nebezpečné pro plicní tkáně, způsobuje rakovinu nebo chronickou obstrukční plicní nemoc (CHOPN), která se stává stále častějším zabijákem především kuřaček.

Nedostatek spánku

Pokud málo spíte, jste nejen unavení a nesoustředění, ale rovněž náchylnější k nachlazení a chřipce. Spánek pomáhá tělu odpočívat a nabírat síly pro boj s infekcemi. Kromě toho jeho nedostatek zhoršuje a zvyšuje riziko vzniku i dalších zdravotních problémů jako deprese, cukrovka či obezita. Dospělí by měli přes noc spát 7-9 hodin.

Alkohol

Nadměrné pití škodí vnitřku úst a jícnu, takže pro viry a bakterie je snadnější proniknout do organismu. Ženy by neměly vypít více než drink denně, muži dva.

Stres

Ať už je vyvolán prací, školou, rodinnými problémy nebo jinou situací, také stres oslabuje imunitu a dělá vás náchylnějšími k nákaze. Např. opary jsou typickou známkou stresu. Zkuste proti němu bojovat relaxačními aktivitami jako pravidelné cvičení, jóga či prostě příjemnou chvilkou pro sebe.

Špatný jídelníček

Příliš mnoho cukrů nebo málo ovoce a zeleniny rovněž škodí imunitnímu systému a lidem s nadváhou více hrozí, že onemocní. Zdravá strava by měla obsahovat hodně ovoce, zeleniny, celozrnných a nízkotučných mléčných výrobků.

Rizikové sexuální chování

Promiskuita a vaginální, orální či anální styk bez použití kondomu zvyšuje riziko přenosu HIV, což je vlastně virus lidské imunitní nedostatečnosti, kdy zesláblý imunitní systém není schopen bránit se a bojovat s infekcemi.

Málo pohybu

Studie prokázaly, že pravidelné cvičení posiluje imunitu tím, že podporuje její schopnost vytvářet protilátky a tzv. T-buňky (lymfocyty), což je druh bílých krvinek zvyšujících odolnost organismu proti nemocem a zlepšujících boj s nimi. Uvidíte rozdíl už když si 5 dní v týdnů dopřejete 20 minutovou procházku.

Deprese

Rovněž neléčená deprese vede ke sklonu snadněji podlehnout chřipce a nachlazení. Zejména u žen trpících depresemi dochází podle výzkumů k nerovnováze některých látek produkovaných imunitním systémem a jsou více ohroženy i srdečními chorobami nebo diabetem.

Neočkovanost

Názory na očkování se různí, ale pokud patříte k těm, kteří s ním souhlasí, zkuste jej. Dnešní vakcíny jsou velmi efektivní a snižují riziko nákazy až o 90%. Proti chřipce se dospělým doporučuje očkovat každoročně, především seniorům.

DOPORUČENÍ: Sháníte kvalitní funkční prádlo? Pořiďte si značku SKINS!


Nejsou zde žádné komentáře, buďte první.

Napsat komentář

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>